Cserkeszőlő, 2025. május 16.
A Szolgáltató:
A szolgáltató neve: Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft
A szolgáltató székhelye: 2315 Szigethalom, Szabadkai utca 110/A
A Szolgáltató telephelye: 5465 Cserkeszőlő, III. Kereszt Dűlő 5. Kristály Cica
Cégjegyzékszáma: CG 13-09-222067
Adószáma: 32054716-1-13
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló,
rendszeresen használt elektronikus levelezési
címe: bezijudit@gmail.com
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve (cégbíróság):
Budapest Környéki Törvényszék mint Cégbíróság
A szerződés nyelve: magyar
A Megrendelő:
A www.gyongyszemrendezveny.hu weboldalra regisztráló és
a www.gyongyszemrendezveny.hu weboldalon található bármely szolgáltatást
igénybe vevő személy.
1. Alapvető rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben, valamint jelen ÁSZF
értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi
szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások
egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A
vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is
irányadók.
2. Regisztráció, a felek közötti jogviszony
A regisztráció ajánlott, de nem kötelező. Megkönnyíti a későbbi vásárlást és az
esetleges kedvezmények igénybevételét. A későbbi rendelések esetén a már
létrehozott regisztrációs fiókba kell bejelentkezni.
A www.gyongyszemrendezveny.hu weboldalon történő regisztrációval a
Megrendelő kijelenti, hogy elfogadta a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és tudomásul
veszi, hogy akár az ételkiszállítás szolgáltatásának megrendelésével a Felek közötti
jogviszonyt a jelen ÁSZF szabályozza. Amennyiben a Megrendelő az ÁSZF
bármely rendelkezését nem fogadja el, úgy ételkiszállítási szolgáltatást nem tud
igénybe venni.
3. Adatkezelési szabályok
A weboldal használata, valamint a weboldal által kínált szolgáltatás
igénybevételéhez szükséges adatszolgáltatás önkéntes alapon történik, és az
adatokat a Szolgáltató csak a szolgáltatás megfelelő nyújtásához szükséges
mértékben, a jelen ÁSZF-ben és a weboldalon található Adatkezelési
Tájékoztatóban meghatározott feltételek szerint használhatja fel.
4. A Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre
A weboldal (mint webáruház) készételeket, forgalmaz. A termékekről megjelenített
képek csak illusztrációk, a valóságtól eltérhetnek.
5. A változtatás joga
A Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, az általa nyújtott szolgáltatások és
megvásárolható ételek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon
megváltoztathatja. A Szolgáltatónak az adott termék vagy szolgáltatás adott áron
történő eladására vonatkozó kötelezettsége a termék vagy szolgáltatás árának a
weboldalon közzétett megváltoztatásáig áll fenn. A változás a weboldalon történt
megjelenítés időpontjától hatályos. A változtatások a már megrendelt termékek
vagy szolgáltatások árát nem érintik.
Az oldalon feltüntettet árak minden esetben az ÁFÁ-val növelt bruttó árak, kivéve,
ha az ÁFA külön feltüntetésre kerül. A bruttó árak tartalmazzák a vásárláskor
hatályos jogszabályokban az adott termékkör tekintetében meghatározott mértékű
általános forgalmi adót. Az ételek házhoz szállításának, csomagolásának költségét a
feltüntetett árak tartalmazzák.
6. Akciók
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a
Megrendelőket az akció időtartamáról. A Szolgáltató bizonyos, általa kiválasztott
alkalmakkor vagy időszakonként kedvezményes vásárlási lehetőséget biztosít, amit a
kedvezményes ár feltüntetésével tesz közzé az oldalon.
II. Ételrendelés és ételkiszállítás
1. Vásárlás menete
A Megrendelő a megrendelés leadása előtt köteles ellenőrizni, hogy a terület ahová
a házhoz szállítást kéri, szerepel-e a Szolgáltató aktuális szállítási területei között,
mert a Szolgáltató csak az ott szereplő kerületekre, utcákra fogad el rendelést.
– A kívánt ételek kiválasztása a
„Megrendelem” gomb megnyomása után történik és automatikusan bekerül a
„Kosárba”.
– Ha a Megrendelő rákattint a „Kosár” gombra, akkor megtekintheti a kosár
tartalmát.
– A megrendelés leadásának utolsó lépéseként a „Kosár”-ban a kötelező adatok
kitöltése után a „Megrendelem” gombra szükséges kattintani, mellyel a
Megrendelő rendelését elküldi a Szolgáltató részére.
– A megrendelést a Szolgáltató egy automatikus e-mailben igazolja vissza a
Megrendelő részére.
– A Megrendelőnek a megrendelt termékeket az első szállítási napon kell
egyösszegben kifizetnie az ételt kiszállító futár részére.
– A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8.00 és 21.00 óra között történik.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, mely az azt követő napon kerül feldolgozásra.
– A Megrendelő a rendelését – vagy az esetleges hibákat – a +36 30 347 5810-es
ügyfélszolgálaton keresztül módosíthatja.
– A kiszállítás a Megrendelő általi megrendelést követően a megrendelésben
megadott szállítási címre történik.
2. Elállási jog
A weboldalon történő regisztrációval létrejött szerződéses jogviszony alapján, az
ételek megrendelésével, a Megrendelő köteles a termék árát megfizetni. Ételrendelés
esetén a megrendelés az étel árának kifizetése nélkül lemondható a megrendelést
követő 1 óráig. A megrendelt ételek vásárlásától nem lehetséges az elállás, mert a
Szolgáltató termékei nem tartós élelmiszerek, a gyorsan romló termékek pedig
higiéniai és egészségügyi okból, természetüknél fogva vissza nem szolgáltatható
termékek, melyek esetén a fogyasztót elállási jog nem illeti meg (17/1999. (II. 5.)
Korm. rendelet).
3. Szavatosság
A Szolgáltatótól megvásárolható készételek frissen készült termékek, melyek 3 órán
belül fogyaszthatók.
4. Panaszkezelés
A helyben készített termékeinkre érkezett minőségi kifogás esetén kizárólag cserét
illetve visszatérítést tudunk biztosítani, abban az estben amennyiben az csak
csomagolásából ki bontott, illetve „megkóstolt” állapotban kerül vissza hozzánk, el
fogyasztott, vagy jelentősen hiányos étel estében ez önmagában kizáró ok!
A fogyasztó a termékkel vagy a Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft tevékenységével kapcsolatos
fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálati iroda helye: 2315 Szigethalom, Szabadkai utca 110/A
Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: Hétfő – Péntek: 8:00 – 12:00 Szombat: 12:00 –
18:00 Vasárnap: zárva
Telefon: +36- 70 610 1452
Internet cím: https://gyongyszemrendezveny.hu
E-mail: bezijudit@gmail.com
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát.
A szóbeli panaszt a Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft. köteles azonnal megvizsgálni és szükség szerint
orvosolni. Amennyiben a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a
panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft. a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak
egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
fogyasztónak átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli
panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal
egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az
alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó
jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül
köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél
rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A
panaszt elutasító álláspontját a Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft. indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a
vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról,
amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével
a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt
évig köteles megőrizni és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület
eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető
testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita
rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft. és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek
állnak nyitva a fogyasztó számára:
Amennyiben a vállalkozás a fogyasztói panaszát elutasítja, a fogyasztó jogosult a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni:
a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett
vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája
itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő
válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a
békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes
békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a
vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli
egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság
rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a
vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó,
bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető
testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél,
távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is
eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak
az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok
változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását
nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve
fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló indítványt,
a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát),
amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a
vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a
fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Amennyiben a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
A fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a 2013. évi V. törvény, valamint a 2016.
évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók
beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online
vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem
kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
Amennyiben a fogyasztó panaszt kíván tenni egy, az interneten
(www.gyongyszemreendezveny.hu oldalon) vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban,
és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés
eszközét.
A portálon a fogyasztó és a Gyöngyszem Rendezvényközpont Kft. , akivel szemben adott esetben panasszal
élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési
testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
III. A felek közötti jogviszony
Felek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII.
törvény rendelkezéseinek megfelelően megállapodnak, hogy a weboldalon keresztül
eszközölt megrendelés útján létrejött szerződés írásban megkötöttnek minősül, a
szerződés magyar nyelven jön létre, és arra Magyarország joga irányadó. A
szerződésre vonatkoznak a jelen ÁSZF rendelkezései.
Tekintettel arra, hogy a szerződés írásban megkötött szerződésnek minősül, a felek
megállapodnak, hogy vásárlóregisztrációs vagy a Szolgáltató, valamint a
megrendelési adatai között a Megrendelő közötti, a szereplő email címen történő
kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül.
A megrendelésre vonatkozó e-mailen történő visszaigazolás a Szolgáltató és
Megrendelő között létrejött szerződés tartalmát képezi, és annak e-mailen történő
megküldése eleget tesz a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 18. § szerinti „írásbeli
megerősítés” követelményének.
A megrendelések leadása a weboldal online felületén lehetséges. A weboldalon tett
megrendelést a Szolgáltató csak akkor tudja befogadni és teljesíteni, ha a
Megrendelő a regisztrációs és vásárlási oldalon található mezőket maradéktalanul
kitölti. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő
technikai problémákért a weboldal felelősséget nem vállal. A hibásan vagy nem
kellő részletességgel megadott címzési, vagy más adatok, információk esetén
felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a Megrendelőt terheli.
Szolgáltató és Megrendelő vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
Megrendelő és a Szolgáltató a jelen Szabályzat hatálya alá tartozó, megegyezéssel
30 (harminc) naptári nap alatt nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a
Budapesti XVI. Kerületi Bíróság, illetve a hatásköri szabályok figyelembe vételével
a Fővárosi Törvényszék kizárólagos illetékességét.
Cserkeszőlő, 2025. május 16.